Välkommen till min blogg!

For English speaking readers: I write mostly in Swedish, but some of the oldest posts are in Norwegian. Simply copy the text and use google translate. The translation is not very good, but it's understandable...

Ibland har jag fått frågor om jag kan lägga ut bilder och/eller instruktioner på saker jag har gjort i en blogg eller på Facebook, så nu bestämde jag mig för att göra en egen blogg för just det: pyssel och inredning. Jag kommer från Norge, men bor i Sverige och har bestämt mig för att skriva på svenska. Då får jag en möjlighet att träna på det svenska språket som jag ju använder mindre nu som jag är hemma med mina barn... ;-)

Jag hoppas du får inspiration att göra egna saker efter att du har besökt min blogg! Och skriv gärna en kommentar eller ställ frågor i kommentarsfälten - det tycker jag är kul! Och om du har bra tips till förbättringar både på bloggen och saker jag gör, så skriv gärna det också i kommentarsfälten - jag har så mycket att lära mig som du kanske kan hjälpa mig med!
:)

27. november 2013

Pyssel för och med barnen - detta är bara något av allt vi har gjort. Jag hade inte tid att leta genom alla bilder.....

Nu har jag kvar bara den sista älvan - den ska flyga på en fluga över pojken. Jag har tre barn, två flickor och en pojke och detta är på deras lekrum. Massa färger ska det vara! :)


Lite vatten med mycket diskmedel i en skål + ett sugrör = mycket roligt! Se bara till att barnet är stort nog till att förstå att man ska blåsa utan att svälja!

Pringles + papper + pipränsare + fargpennor


 Fiskdam till barnens födelsedagskalas. Fäste den med en justerbar gardinstång.



Ibland önskar jag att dottern hade ritat på ett papper... så då tar vi kort på det i stället! Vilka roliga gubbar! :)

 "Pillow case dress" - hur lätt som helst! Och dottern som hade önskat sig en klänning med rosa rosor på blev nöjd ;-) Här är ännu en:


Jag ritade runt en pärlplatta och gjorde hål med ett instrument från Panduro (kommer inte ihåg vad det heter...) och dottern fick sy:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar