Välkommen till min blogg!

For English speaking readers: I write mostly in Swedish, but some of the oldest posts are in Norwegian. Simply copy the text and use google translate. The translation is not very good, but it's understandable...

Ibland har jag fått frågor om jag kan lägga ut bilder och/eller instruktioner på saker jag har gjort i en blogg eller på Facebook, så nu bestämde jag mig för att göra en egen blogg för just det: pyssel och inredning. Jag kommer från Norge, men bor i Sverige och har bestämt mig för att skriva på svenska. Då får jag en möjlighet att träna på det svenska språket som jag ju använder mindre nu som jag är hemma med mina barn... ;-)

Jag hoppas du får inspiration att göra egna saker efter att du har besökt min blogg! Och skriv gärna en kommentar eller ställ frågor i kommentarsfälten - det tycker jag är kul! Och om du har bra tips till förbättringar både på bloggen och saker jag gör, så skriv gärna det också i kommentarsfälten - jag har så mycket att lära mig som du kanske kan hjälpa mig med!
:)

19. februar 2012

Dotterns rum

Min dotters rum er långt ifrån färdigt, men sista veckan innan vi fick vår son, hann jag måla färdigt målningen på hennes vägg. Det var första gången som jag har målat på en vägg och jag var jättenervös! Tänk om det skulle bli fult! Jag skulle inte orka måla över eller tapetsera om hela rummet... Men det var otroligt kul och väldigt lätt! Detta kommer jag nog göra mer av! Det är en stor vägg i hennes rum där vi inte har någonting och jag funderar på att måla ett stort "sagoträd" (med ansikte) med lite djur runt omkring och sen över sängen där min son kommer att sova när han blir lite äldre, vill jag måla den samma älvan, bara som en pojke som ligger och läser på hans sängkant. Men vi får se... ;-) Här är i alla fall målningen på väggen. Visst blev det fint?


Jag tog en bild från nätet, "slog upp den" på väggen med projektor, ritade av med blyertspenna och fyllde i med målarfärg. Fjärilarna köpte jag på Panduro och fäste på väggen med häftpistol. Dottern tyckte det blev jättefint och var så glad då hon såg resultatet! Att se hennes reaktion var bara sååååå värt jobbet! :-) Hon är fortfarande så stolt över målningen och fjärilarna och säger ofta "mamma har gjort den till M-O" :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar